Pages

Apr 4, 2011

Masa berlalu dgn Begitu Pantas ..



بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah , dapat jugak update blog sekian lama dengan kesibukan dunia. minggu lepas dah lepas dah 1 acara tahunan mahasiswa jordan , Kejohanan Sukan Mahasiswa SeJordan (KARISMA 2011) yang berlangsung di irbid nie. Tahniah ah ats peserta yang menang dan yang kalah tu boleh cuba lagi tahun hadapan. insyallah. walaupown jdi kuli AJK ja alhmdulillah dpt jugak ku berbakti kepada kwn2 . time bila lagi nak berbakti kepada kwn2.? time nie la. sori ats kekurngan , biasa la manusia mana ada yg fully perfect. dah hbs bab tu.

dalam tgh berkarisma pown ada exam. tu dpt tolong2 mcm tu ja. alhmdulillah result pown biasa. x gempak mana pown. aku redha jer la dengan result yg dpt. nak buat mcmna. mmng setimpal lah markah aku dpt. alhmdulillah.

semenjak kebelakngn ini aku banyak dok pikir pasal Hati. biasa la zaman bujang sekarang nie dok pikir mcm2. fitrah manusia la @ normal la kalau dia dok pikir pasal Hati@Cinta . alhmdulillah la normal jgk. cuma aku masih menghayati lagi owg dok kata " Ajal Maut dan Jodoh di tangan Tuhan".. x dpt nafikan ah. aku percaya , semua ini kehendak Tuhan. cuma akau tertnya2 , mcm mana kita nak tahu dia tu jodoh kita ? aku pown x berapa paham ah. x kan lah jodoh tu tiba2 dtg mcm tu ja. x kenal apa2 trus kwin. adakah mcm tu?

kowt2 ada sahabat2 or pembaca blog nie boleh bg idea or pndngan korng ,silakn la. 


Kahwin adalah satu wasilah untuk memperbaiki diri dan menjaga perhubungan serta mengelakkan zina. Apabila berada dalam dunia penuh tanggungjawab, mereka akan mula berubah ke arah yang lebih baik, dan dalam masa yang sama tuntutan nafsu mereka juga terjaga.

Tetapi terkecuali di sini manusia yang mahu berkahwin semata2 kerana nafsu dan seks!

Semua orang tahu, pihak yang melarang kahwin muda kebanyakannya mempunyai hujah yang sama, iaitu belum cukup pengalaman, tidak matang, tidak ada kemampuan dan yang sewaktu dengannya. Saya tidak menafikan bahawa ini merupakan satu risiko, disebabkan perkahwinan itu suatu perkara yang berat.

Kalau satu pihak mahu melarang dan menyuruh supaya difokuskan pelajaran, juga harus. Pada saya, pendapat atas adalah  baik. Iaitu berusaha menumpukan perhatian pada pelajaran terlebih dahulu.

Kesimpulanya, belajar lah dulu baru kawin ... he3. dalam tempoh masa berlalu kita dpt mematangkn diri kita dan lebih bersedia. insyallah..


dah hbs dah bab tu. kita lupakn sekejap. he3.. sekarang tumpu kepada pelajaran jap. minggu depan dah nak start nak exam kedua. wahh3. bertapa cepatnya masa berlalu. doakn kjyaan aku. syukran


sekian.

*thnkz kwn2 ats support. Hanya Allah saja dapat membalas jasa korang...



No comments: