Pages

Mar 1, 2011

++=PERMATA n PROSPEC=++

Bismillah.

Alhamdulillah. terganjak hati pulak untuk mengUpdate blog. Ada Sahabat tegur :

Sahabt : Ten! bila hg update blog hg? Aku baru lepas bca .
Aku : ha3. dah lama ah aku update.

aku pown dok pikir nie ayat , ayat perli ke aper. apa2 pown  Terima Kasih sahabat kerana rememberKan  aku. Hari nie nak tulis some sort like diary ah. santai2 ja.

Pada hujung minggu lpas alhmdulillah aku terganjak hati untuk mengikuti Persidangan Mahasiswa Tahunan SeJordan (PERMATA) Kali Ke-5 di Al- Bayt Univeristi , Mafraq.
banyak input aku dapat kali ini dan tajuk yang dihangatkan adalah "Ke Arah Memahami Feqh Interaksi Bersama Non-Muslim ". mmg best gila. rsa tercabar aku nie dengan panelis jemputan yang di terbangkn khas dri Malaysia iaitu (Bro. Lim and Bro Shah Kirit). Mereka sebelum ini bekas penganut agama kristian dan budhaa. Alhamdulillah Allah telah memberi hidayah kpd mereka ini untuk memeluk islam. Aku tertarik dengan kata2 Bro. Lim nie "be a muslim not by chance,but by choice". aku bersyukur menjadi Muslim.
Memang penghayatan PERTAMA menyentuh hati dan jiwa. Sedyh3. :((
untuk maklumat lanjut layari web ni (.www.pertama5.blogspot.com)



Tidak ketinggalan jugak alhmdulillah pada pertengahan bulan februari PERMAI telah menganjurkan Permai Sport Carnival (PROSPEC). Aku mewakili umah sukan aku n aku terlibat jugak dengan sukan badminton. walaupon x menang x per , adat pertandingan . biasa ah tu. at least dpt jugak riadah. ha3. men 2 hari berturut2 balik umah jenuh ah sakit kaki , otot tegang.. Ya Allah.. amat sakit. nak p kelas siksa sungguh ngn nak jalan. tpi alhmdulillah sntiasa tabah n sabar dengan ujian Allah. I had a wonderfull sports weekend. Alhmdulillah. untuk maklumat lanjut visit this website (http://www.permaijordan.com/)



setakat itu shaja aku nak share walaupon x tara mana. tpi bermanfaat untk semua. "بلغ عني ولو آية" 
=sampaikanlah walaupown satu ayat.


wallu a'lam.



No comments: